BIOGRAFÍA
Naix a Llíria i adquirix la seua formació en el Conservatori Superior de Música “JOAQUÍN RODRIGO” de València, on es titula obtenint Diploma de Primera Classe de Final de Carrera i Premi Mercedes Massi al millor expedient acadèmic de la promoció.
És autor de la sintonia-indicatiu RÀDIO AUTONOMIA VALENCIANA RÀDIO 9 i de l’àlbum DOLÇAINA, VENT DE LLEVANT, primera Edició del segell discogràfic Ràdio 9 Música així com de nombroses peces populars i de música de cambra, transcripcions i arreglaments per a grups instrumentals, així com de:
“1.238, MUSICA PER A UNA CELEBRACIÓ”, encàrrec per al 750 aniversari de l’entrada del Rei Jaume I en la ciutat de Bétera.
“AL.LEGORIA A LA DANSA DELS OFICIS”, tom 37 de “Retrobem la nostra música”
“CERIMONIAL PER A UNA REGINA”.
“ASPECTES”, obra obligada en el CIBM 1998.
”NOVA VALÈNCIA”, encàrrec del CIBM 2008.
“RADIOVARIACIONS”, variacions simfòniques sobre un “jingle” de Ràdio 9 en commemoració del X Aniversari de RTVV.
“LLORER”, encàrrec del M. I. Ajuntament de Llíria en commemoració del 750 Aniversari de la Carta de Poblament, tom 44 de “Retrobem la nostra música”.
“MOMENTS”, encàrrec de l’I.V.M per al XXI Certamen de Bandes de Música de la Comunitat Valenciana
“ANAFORISMES”.
“INFLUXOS”, encàrrec del IV Congrés Iberoamericà.
”CONCERT” (Clarinet, quintet de Percussió i orquestra Simfònica)
“OROGRÀFIQUES” (Quintet de percussió) encàrrec de l’I.V.M.
“BICROMIA” (Quintet de Trompes i Percussió), encàrrec de la I.H.S. Per al 36 INTERNATIONAL HORN SYMPOSIUM 2004.
“AL-BAID” (Concert per a Violoncel i Orquestra Simfònica.)
És premi “VILLA DE MADRID 2004” i guanyador de la Vª Edició del “Concurs Internacional de Composició “Isla de la Gomera”.Membre de SGAE i COSICOVA les seues composicions es difonen internacionalment per les Editorials PILES, TOT PER´L’AIRE, BROTONS-MERCADAL i MOLENAAR. En l’actualitat compagina la seua tasca compositiva amb la de Professor de la Banda Municipal de València.
FASES
I – Efusió
II – Hesitació
III – Eufòria
Esta composició monotemàtica està fonamentada en una cèl·lula de sis sons constituents d’un constant gir melòdic el cap i desinència del qual estan en renovada reproducció i obrint camins de manera persistent a nous plantejaments originats per estos durant els tres moviments de l’obra, que s’adeqüen per mitjà de diversos i variats recursos compositius a la intenció que el compositor vol mostrar en cada un dels moviments i on es reflectixen els diferents estats d’animositat, indecisió o exaltació que en l’enunciat de cada un d’estos apareix. El I-Efusió suggerix tendresa, afecte o amabilitat; el II-Hesitació, dubte, vacil·lació, incertesa o dilema i el III-Eufòria, optimisme, ímpetu, ardor o entusiasme, sense detriment ni limitació de la creativitat, fantasia i imaginació de l’intèrpret davant de la partitura, com a autèntic mitjà de transmissió de l’efecte emocional d’afectivitat o reflexió rebut des de la seua incursió en l’obra.